Chal-Tec GmbH Szerződési feltételek
Szerződési feltételeinkkel kapcsolatban nem kell tartania rejtett klauzuláktól. Éppen ellenkezőleg. Igyekeztünk, hogy egyszerűek, világosak és a lehető legelőnyösebbek legyenek az ügyfeleinknek.
A Chal-Tec GmbH általános szerződési feltételei a www.klarstein.hu Weboldalon keresztül történő áruvásárlásra vonatkozóan.
(a továbbiakban csak „SzF”)
1. Az SzF érvényessége és hatálya, általános rendelkezések
Az alábbi SzF a Chal-Tec GmbH, székhely és postai cím: Wallstraße 16 10179 Berlin, Németország
Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Charlottenburg (Berlin)
Cégjegyzékszám: HRB 98898
Adószám: 26916077-2-51
EU adószám: DE 814529349
WEEE-Nr.: DE 46906833, ügyvezető igazgató: Eben Sermon, Dr. Nedim Cen, a továbbiakban: „Eladó”
és a Vevők, akik az Eladótól termékeket vásárolnak, függetlenül attól, hogy a vásárlás hol történik, vagy milyen módon történik (a továbbiakban „Vevő” vagy „Vásárló”).
Telefonszám: +361 500 9344
E-mail cím: [email protected]
Az Eladó és a Vásárló közti üzleti- és jogi feltételeket az SzF, a Weboldalon közzétett egyéb feltételek és tájékoztatások, valamint a vonatkozó jogszabályok határozzák meg. Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy az Eladó német gazdasági társaság, vagyis a vonatkozó európai jogi szabályozás szerint a német jogszabályok irányadóak gazdasági tevékenységére.
A Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó az árujának kínálására a www.klarstein.hu Weboldalt (a „Weboldal” vagy „Webáruház”)) használja, amelyet a Berlin Brands Group a.s., székhelye: Grösslingová 6-8, 811 09 Bratislava, azonosítószám: 46 895 680, a Pozsonyi Városi Bíróság III. Számú Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában bejegyzett társaság, Section Sro, Insert No. 5640/B (a továbbiakban: „BBG”) online piactérként üzemeltet. A BBG az Eladó és a Vevő számára a Weboldallal kapcsolatban kizárólag olyan információs céges szolgáltatást nyújt, amely a Weboldal működtetéséből áll, amelyen az Eladó az áruját kínálja, és amelyen keresztül az Eladó és a Vevő az adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatos bizonyos cselekményeket elvégezhet. A BBG azonban a Weboldal működtetésével kapcsolatban semmilyen módon nem lép az Eladó és a Vevő között olyan jogviszonyba, amely az Eladó által a Vevőnek történő áruk felajánlásával és értékesítésével kapcsolatos, függetlenül az Eladó és a Vevő közötti jogviszony jellegétől.
A Weboldal tárhelyszolgáltatójának neve, székhelye és email címe: név: united-domains AG székhely: Gautinger Straße 10, 82319 Starnberg, Németország e-mail cím: [email protected]
A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési képessége a Szolgáltatótól észszerűen elvárható ismereteknek megfelelően: Eladó adatbázis kiszolgálón működő weboldalának adattartalma a mindenkori webes standardoknak megfelelő módon és a Vásárló által használt hardver, illetve szoftver jellegére (amennyiben a Vásárló által használt hardver, illetve szoftver rendeltetése szerint alkalmas a célra) tekintet nélkül együttműködnek az alkalmazott technológiai eszközökkel.
A vásárlási folyamattal kapcsolatos panasz kezelése:
Név: Chal-Tec GmbH
Cím: Wallstraße 16 10179 Berlin, Németország
E-mail cím: [email protected]
Telefonszám: +361 500 9344
Ügyfélszolgálat:
A termék megrendelésének menetével, a regisztrációval, a megrendelés visszaigazolásával, a fizetés és a teljesítés egyéb feltételeivel kapcsolatban, továbbá a fogyasztói kifogások érvényesítésével kapcsolatban az Eladó Ügyfélszolgálata ad tájékoztatást, a Weboldalon a „Kapcsolat” menüpontban megjelölt elérhetőségeken.
Személyes adatok védelme:
A személyes adatok kezeléséről, feldolgozásáról és védelméről szóló adatkezelési tájékoztató megtekinthető a https://www.klarstein.hu/Adatvedelem/ linken. Az adatkezelési tájékoztató kifejezett elfogadás útján tekinthető elfogadottnak.
Hírlevélküldés:
Az Eladó jogosult a Vásárló részére hírlevelet vagy egyéb reklámlevelet küldeni, amennyiben a Vásárló a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. Az Eladó nem köteles ellenőrizni, hogy a Vásárló által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak. A hírlevélküldéssel kapcsolatos részletes szabályokat Eladó adatkezelési tájékoztató tartalmazza.
2. A termék megrendelésének módja és az adásvételi szerződés megkötése
a.) A Weboldalon történő Vásárlás a Weboldalon történő - akár előzetes akár a megrendelés folyamata során történt - regisztráció esetén lehetséges. A Vásárlónak ugyanakkor lehetősége van arra, hogy a kiválasztott terméket akár e-mailben, akár telefonon rendelje meg a „Kapcsolat” menüpontban rögzített elérhetőségeken, függetlenül attól, hogy a Vásárló regisztrált-e a Weboldalon. Amennyiben Vásárló regisztrálni kíván a Weboldalon, ezt elvégezheti a Weboldal jobb felső sarkában vagy bal alsó sarkában, a „Kontóm” menüpont alatt található „Bejelentkezés” szövegre, ezt követően pedig az „Új vagyok itt” szöveg alatti „Tovább” gombra kattintva. Ezt követően megjelenik egy regisztrációs űrlap, amelyben a következő adatokat kell megadnia az Eladó részére: Keresztnév, Vezetéknév, E-mail cím, Utca és házszám, Utónév, Kiegészítés a címhez, Irányítószám, Település, Állam, Telefon, Jelszó, Jelszó igazolása. A regisztrációra a megrendelés folyamata során is van mód, ilyenkor a regisztráció lehetősége (az „Új vagyok itt” szöveg alatti „Tovább” gombra kattintással) a termék kiválasztása, kosárba helyezése és a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomása után nyílik meg. A Vásárlónak ugyanezen űrlap felületen lehetősége van arra is, hogy az „Szeretnék e-mailben és SMS-ben értesülni hírekről, kedvezményekről és különleges akciókról. Bármikor leiratkozhat.” szöveg előtti jelölőnégyzet kipipálásával feliratkozzon az Eladó hírlevelére. A regisztrációs űrlap alján a „Tovább” feliratú gombra kattintva történik regisztráció rögzítése. A regisztrált Vásárló a Weboldal jobb felső sarkában vagy bal alsó sarkában, a „Kontóm” menüpont alatt található „Bejelentkezés” szövegre kattintva, az e-mail cím és a jelszó megadásával léphet be Vásárlói fiókjába („Saját kontóm”), ahol megtekintheti és módosíthatja személyes adatait, áttekintheti megrendeléseit, vagy kijelentkezhet („Kijelentkezés”).
b.) A bejelentkezett Vásárló a Weboldalon a termék kiválasztásával és bevásárlókosárba helyezésével (a „Kosárba” gomb lenyomásával), a fizetéshez szükséges beállítások megadásával (a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomását követő fizetési mód kiválasztásával), majd a „Megrendelni” gomb lenyomásával rendeli meg a megrendelni kívánt terméket (a továbbiakban: „megrendelés”). A webáruház üzemeltetője kötelezi magát a megrendelés teljesítésére és a Vásárló részére a megrendelt termék elküldésére.
c.) A Vásárló a megrendelési folyamat során köteles az összes kért adatot megadni. A megrendelés véglegesítése előtt a Vásárlónak a megrendelési folyamat során lehetősége van a megrendelést és a megadott adatokat leellenőrizni. A már megadott adatok változtatása a „Vissza” billentyűvel lehetséges, mellyel a Vásárló visszakerül a korábbi lépésekhez. A Vásárló a megrendelést a „Megrendelni” gomb lenyomásával igazolja. A megrendelés ezzel elküldöttnek minősül, feltéve, ha az összes adatot tartalmazza, ami a megrendelés teljesítéséhez szükséges, úgymint: szállítási és számlázási cím, minden a megrendelési űrlap által megkövetelt rendelési adattal, a megrendelő email címe, valamint telefonszáma, a megrendelt termék pontos megnevezése, darabszáma, a kézbesítés ideje és módja. Az elküldött megrendelés a Vásárló részéről az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlat is egyben.
d.) A „Megrendelni” gombra kattintva a Vásárló véglegesen elküldi megrendelését az Eladónak, amely az Eladó általi visszaigazolás esetén a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet, a szerződés létrejön. A Vásárlónak a megrendelést visszavonni abban az esetben áll módjában, ha a megrendelés visszavonása korábban érkezik meg az Eladóhoz, mint hogy az Eladó elküldené a megrendelést visszaigazoló, a számlát is tartalmazó emailt a Vásárlónak. A megrendelés Eladó általi visszaigazolását követően a Vásárlót a 9) pont szerinti elállási jogi illeti meg, amely jogával élve a létrejött adásvételi szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szüntetheti meg.
e.) Az Eladó a Vásárló megrendelésénél feltüntetett email címére először a Vásárló megrendelését nyugtázó és összesítő - az Eladó szerződéses nyilatkozatának nem minősülő - emailt küld a megrendelés megérkezését követően. Ezt követően - a megrendelt termék(ek) elérhetőségének ellenőrzését követően haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés elküldését követő 48 órán belül - az Eladó újabb emailt küld a Vásárló részére, amellyel az Eladó a megrendelést elektronikus úton visszaigazolja a Vásárló felé, és a visszaigazoló emailhez csatolja a megrendelés tekintetében kiállított számlát. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldését követő 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a számára hozzáférhetővé válik. Az Eladó bizonyos esetekben (pl. részletfizetésre történő Vásárlás stb.) fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárlótól a megrendelést nyugtázó email elküldése előtt a szükséges iratokat bekérje.
f.) Az adásvételi szerződés a Vásárlónak emailben küldött visszaigazolás és az ahhoz mellékelt számla megérkezésével megkötöttnek minősül, amely a megrendelt termékekre vonatkozóan az az Eladó és a Vásárló között a Vásárló által a fentiek szerint kitöltött megrendelésben meghatározott adatokkal és a Vásárló által kifejezetten elfogadott ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre.
g.) Az Eladó bizonyos esetekben, a Vásárló megrendelésének jellegétől függően (úgymint a termék darabszáma/mennyisége, a Vásárlási ár magassága, a szállítás költségei, a szállítás távolsága stb.) a jogosult a Vásárlótól kifejezett külön megerősítést kérni a megrendelés vonatkozásában, telefonon vagy e-mail formájában. Amennyiben a Vásárló ezt a megerősítést nem adja meg az Eladó által kért módon és az általa megadott - legalább 8 napos - határidőben, úgy a felek között létrejött adásvételi szerződés automatikusan megszűnik megkötésére visszamenőleges hatállyal.
h.) Olyan nyomtatási, megjelenési, elektronikus megjelenítési hiba esetén, mely az árakat, leírást, termékleírást, műszaki paraméterek leírását a katalógusban, hirdetésben, illetve az Eladó internetes oldalán található termékek képeit érinti, az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az ilyen hibával érintett termék megrendelése esetén ne küldjön a Vásárló részére visszaigazolást.
i.) Az Eladó írásban kiállított ajánlatai, árajánlatai a kiállítás napjától számított egy naptári hónapig érvényesek, amennyiben az Eladó nem jelzi kifejezetten másként.
j.) A webáruházban az árak forintban vannak feltüntetve, melyek a 27 % mértékű - illetve a hatályos jogszabályoknak megfelelő, aktuális mértékű - ÁFÁ-t is tartalmazzák.
k.) Az Eladó és a Vásárló között magyar nyelven létrejött adásvételi szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, azt az Eladó iktatja, és annak létrejöttét követően elektronikus úton kerül tárolásra, utólag hozzáférhető. A megrendelés során a Vásárló részére az általa megadott email címre megküldésre kerül az ügyfélszám és a megrendelés bizonylatszáma, amelyek egyedi azonosítók, amelyek alapján a Vásárló megrendelései és a megkötött szerződések visszakereshetők, utólag hozzáférhetők.
l.) A szerződés nyelve magyar.
m.) Az Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
n.) A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságait, jellemzőit a Vásárló által megrendelt konkrét termék információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy a termék részletes tulajdonságait a termékhez mellékelt használati utasítás tartalmazza. A Vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Webáruházban elérhető termékek információs oldalán közzétett fényképek csak illusztrációk, és az Eladó a termék tényleges színe és a Weboldalon a termékről közzétett fényképen szereplő színe közötti eltérésért felelősséget nem vállal. Ha a Vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.
3. Fizetési feltételek
A Vásárló az Eladó által értékesített termékekért a következőképpen fizethet:
- készpénzfizetés (beleértve az utánvéttel történő fizetést),
- banki átutalással történő fizetés (az Eladó által kiállított határidős számlára),
- online kártyás fizetés,
- PayPal–on keresztül történő fizetés
Minden előre történő fizetés esetében irányadó, hogy a megrendelt termék kézbesítése csak azután lehetséges, miután a számlázott összeg az Eladó számláján jóváírásra vagy készpénzben ez Eladó részére megfizetésre került. A Vásárló az Eladótól minden esetben számlát kap.
Abban az esetben, ha a Vásárló a megrendelt termék árát előre megfizeti, de az Eladó nem képes a terméket a Vásárló részére kézbesíteni, az Eladó visszafizeti a már megfizetett összeget a Vásárlónak, mégpedig legkésőbb a Vásárló megrendelésétől számított 14 napon belül. Az Eladó ebben az esetben az összeget a Vásárló bankszámlájára utalja vissza, mely számlaszámát a Vásárló email-ben küldheti el a következő email címre: [email protected]
4. Szállítási feltételek
a.) A megrendelés Eladó általi írásos visszaigazolásában kifejezetten feltüntetett szállítási határidő kötelező érvényűvé válik. Minden egyéb esetben a szállítási határidő informatív jellegűnek minősül, melynek be nem tartása nem tekinthető az Eladó részéről szerződésszegésnek.
b.) Bármiféle olyan akadály felmerülése esetén, mely az Eladót gátolja a megrendelt termék Vásárló részére történő kézbesítésében, az Eladó tájékoztatja a kialakult helyzetről és a további lépésekről a Vásárlót. A szállítás határideje ilyen esetben meghosszabbodhat. Az Eladó jogosult a termékek részletekben történő szállítására és kézbesítésére, esetlegesen a szállítási határidő letelte előtti teljesítésre is. A megrendelt termék a Vásárló részére több részben is kézbesíthető, ebben az esetben a Vásárló - amennyiben utánvéttel fizet -, mindig csupán a megrendelt terméke azon részéért fizet, melyet már átvett.
c.) Eladó fenntartja magának a jogot annak eldöntésére, hogy melyik megrendelt terméket kézbesíti személyesen, és melyik megrendelt terméket küldi el szállítóvállalaton keresztül vagy futárszolgálattal.
d.) A szállítási költség minden esetben fel van tüntetve a Webáruházban az adott termék leírásában. A Weboldalon az „Információ” menüből elérhető „Szállítási költségek” menüpont alatt érhetőek el az Eladó által az egyes szállítási módokra vonatkozóan meghatározott szállítási költségek. Az Eladó fenntartja magának a jogot a szállítási költség megváltoztatására, amennyiben a megrendelt termék paraméterei - azaz a termék méretei, súlya, egyéb paraméterei - ezt elkerülhetetlenné teszik ezt.
e.) A Vásárló köteles kapcsolatba lépni az Eladóval, illetve a Webáruház üzemeltetőjével, amennyiben a megrendelés visszaigazolásától számított 7 munkanapon belül sem kapta meg a megrendelt terméket. (Tekintettel arra, hogy előfordulhat, hogy a szállítóvállalat vagy a futárszolgálat nem tájékoztatta a Vásárlót, és a küldemény a futárszolgálatnál került elhelyezésre a Vásárló tudta nélkül.)
5. A kézbesített termék mennyiségének eltérése
Vásárló késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a szolgáltatás mennyisége megfelelő-e. A kézbesített termék mennyiségének eltérése esetén Vásárlónak az Eladót az eltérésről való tudomásszerzést követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 napon belül írásban kell értesítenie erről a tényről. Az írásbeli értesítés a következőket jelenti: postai levél vagy visszaigazolt email üzenet az Eladó jelen ÁSZF 1) pontjában megadott e-mail címére. A kézbesített termék mennyiségének eltéréséről szóló vásárlói értesítés határidőben megtettnek minősül, amennyiben a fenti határidő lejárta előtt a postai küldemény feladásra kerül, illetve az e-mail üzenet elküldésre kerül.
6. Kárveszély viselésének átszállása
A megrendelt termék kárveszélyének viselése a termék átvételével száll át a Vásárlóra. Kérjük, amennyiben csomagja sérülten érkezik, ne vegye át a futártól. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, jegyzőkönyv felvételét kérheti a futártól. Amennyiben fennáll a gyanú, hogy a termék a szállítás során megsérülhetett, úgy azt a Vásárló a futártól a jegyzőkönyvbe foglalt fenntartással kell, hogy átvegye, vagy utasítsa el a termék átvételét.
7. A termék összeszerelésének és használatának feltételei
Amennyiben a megrendelt termék összeszerelési útmutatót nem tartalmaz, úgy a termék összeszerelését ajánlott szakszervizben elvégeztetni. A használati útmutatóban rögzített feltételek be nem tartása, illetve a Vásárló által saját maga vagy szakszervizben végzett szakszerűtlen összeszerelés miatt keletkezett károkra az Eladó hibás teljesítéssel kapcsolatos felelőssége nem terjed ki (ld. részletesen a 11. pontban foglaltakat). A termékek összeszerelésével kapcsolatos költségeket a termék ára nem tartalmazza, és az Eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a Vásárlónak biztosítani.
8. A megrendelés visszavonása, az Eladó általi elállás
Az Eladó fenntartja a szerződéstől való elállás jogát, és ennek megfelelően a megrendelés törlésének jogát vagy a megrendelés egy részének törlése jogát) a következő esetekben: (i) az Eladó kérte a megrendelés kifejezett megerősítését a Vásárlótól (ld. 2) g.) pont), és erre a Vásárló érdekkörébe eső okból kifolyólag nem volt mód (hibásan megadott telefonszám, elérhetetlen/kikapcsolt telefon, a Vásárló nem reagál az elküldött emailekre, stb.); (ii)a Vásárló által megrendelt terméket már nem gyártják és/vagy nem szállítják, vagy a beszállító jelentős módon megváltoztatta a termék árát. A fenti esetek felmerülése esetén az Eladó haladéktalanul kapcsolatba lép a Vásárlóval a további lépések egyeztetése végett. Amennyiben a Vásárló már megfizette a termék árának egy részét, vagy egészét, a már megfizetett összeget az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés törlésétől számított 14 napon belül visszautalja a Vásárló bankszámlájára vagy címére.
9. Elállás a szerződéstől
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (fogyasztó).
a.) A Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől. Az elállási határidő termék adásvételére irányuló szerződés esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor, amelyen Vásárló vagy a Vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi. A fentiek nem érintik a Vásárló azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
b.) Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az Eladó „Kapcsolat” menüpontban feltüntetett elérhetőségei igénybevételével az Eladó részére. Az Eladó a gyors és hatékony ügyintézés érdekében az elállással kapcsolatos eljárásra elektronikus úton is lehetőséget biztosít, a Weboldal alján, az „Információk” menüben a „Reklamáció / Elállás a szerződéstől” menüpont alatt elérhető online bejelentési felületen (https://returnsfeature-vue.go-bbg.com/hu), ahol a Vásárló a megrendelés száma vagy ügyfélreferencia száma és a kézbesítés helyének postai irányítószámának megadásával indíthatja el a vonatkozó folyamatot. A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére. Írásban történő elállás esetén azt határidőben tett nyilatkozatnak kell tekinteni, ha a Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét, az online bejelentési felület használata esetén pedig a bejelentés elküldésének időpontját veszi figyelembe az Eladó a határidő számítása szempontjából. Kérjük, hogy a Vásárló levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma. A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
c.) A Vásárló elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az Eladó részére az elállási nyilatkozatot megerősítő visszaigazoló e-mailben megállapított címre visszaküldeni.
d.) A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Vásárlót terheli, kivéve, ha az Eladó kifejezetten vállalta e költségek viselését. Az Eladó részére utánvéttel visszaküldött csomagot az Eladónak nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.
e.) Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe. Eladó a visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
f.) A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
g.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. § (1) e) pontja alapján nem illeti meg a jelen pont szerinti elállási jog a Vásárlót olyan zárt csomagolású termék tekintetében (például elektromos fogkefék, hajnyírógépek, epilátorok, higiéniai termékek esetében), amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Nem illeti meg a jelen pont szerinti elállási jog a Vásárlót olyan nem előre gyártott termék esetében sem, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.
10. A tulajdonjog átszállása, szerződés átruházása
A termék tulajdonjoga a termék teljes vételárának megfizetésével a Vásárlóra száll át. A Vásárló ennek megfelelően tudomásul veszi, hogy amennyiben a termék vételárát nem fizeti meg teljes mértékben és határidőben, úgy a terméket a teljes vételár megfizetéséig nem adhatja el, harmadik félre más jogcímen nem ruházhatja át, nem adhatja bérbe, nem terhelheti meg (pl. nem zálogosíthatja el). Az Eladó előzetes írásos engedélye nélkül a Vásárló nem jogosult az Eladó és a Vásárló közt megkötött szerződést, illetve az abból eredő jogait és kötelezettségeit harmadik félre átruházni (engedményezni).
11. Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság
11.1. Kötelező jótállás
Milyen esetben élhet a Vásárló jótállási jogával?
Az Eladót az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek a Korm. rendelet mellékletében felsorolt termékek. A rendelet hatálya az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló jótállási igényét?
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Vásárló részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A jogszabály az alábbi kötelező jótállási időtartamot írja elő: a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, c) 250 000 forint eladási ár felett három év. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót jótállási igénye alapján?
Eladó a fogyasztási cikkel együtt jótállási jegyet bocsát a Vásárló rendelkezésére, amelyet elektronikus úton is átadhat a Vásárló részére. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti, ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (számlával) érvényesíthetőek. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Eladó köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vásárló részére visszatéríteni. Ha a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Vásárló nem kívánja a fogyasztási cikket Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában – az Eladó köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, Eladó köteles a Vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Vásárló részére visszatéríteni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik. A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 11) c.) és d.) pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. A jótállás nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Kivel szemben érvényesítheti a Vásárló jótállási igényét?
A Vásárló jótállási igényét az Eladóval szemben érvényesítheti.
Az Eladó milyen esetben mentesül jótállási kötelezettsége alól?
Amennyiben bizonyítja, hogy a hiba oka a termék a Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
11.2. Önkéntes jótállás
Az Eladó az általa a webáruházban értékesített termékekre vonatkozóan 3 éves időtartamú jótállást vállal, amely a kötelező jótállás szerinti időtartamnál hosszabb, és amelyre a jelen pontban rögzített egyedi feltételek vonatkoznak. A jelen pontban meghatározott önkéntes jótállás kizárólag az Eladó és a fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik. FONTOS: a megrendelt termékhez kapott számla egyben a hivatalos garanciajegy is, melyet az Eladó minden esetben elfogad a jótállás érvényesítése során. Amennyiben a Vásárló jótállási igényét érvényesíti, az Eladó a bejelentett igényt gondosan megvizsgálja, és legkésőbb harminc napon belül tájékoztatja a Vásárlót a vizsgálat eredményéről. A jelen pont szerint önkéntes jótállásból eredő igény esetén a Vásárló elveszíti a javítás költségeinek megtérítési jogát, ha a termék hibáját elsősorban nem az Eladónak jelenti be, és a javítást maga végzi el, vagy arra nem jogosult, és az Eladó által fel nem hatalmazott javítószervizt bíz meg (ebben az esetben ugyanis az Eladó nem tudja leellenőrizni és igazolni, hogy a javítószerviz a javítás tekintetében szakszerű döntést hozott-e). Az önkéntes jótállásra egyebekben a kötelező jótállás tekintetében irányadó feltételek és eljárási szabályok (ld. a fenti 11.) a.) pont) alkalmazandók.
11.3. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vásárló kellékszavatossági jogával?
A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
A Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?
A Vásárló az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogok érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
11.4. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló - választása szerint - kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: (i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy (ii) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy (iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetnek. A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a Vásárló azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Az Eladó a gyors és hatékony ügyintézés érdekében a vele szemben támasztott jótállási, kellék- és termékszavatossági igényeket elektronikus úton, a Weboldal alján, az „Információk” menüben a „Reklamáció / Elállás a szerződéstől” menüpont alatt elérhető online bejelentési felületen intézi, ahol a Vásárló az ügyféladatok megadásával indíthatja el a vonatkozó folyamatot. A Vásárló ezen igényét e-mailben vagy levélben is érvényesítheti az Eladónak a „Kapcsolat” menükben feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőségein.
Ha a Vásárló által az Eladóval szemben érvényesített jótállási, kellékszavatossági illetve termékszavatossági igények alapján az Eladó által szerződésszerűen kijavított vagy kicserélt, és a Vásárló részére visszaküldött termék átvételét a Vásárló megtagadja, vagy a Vásárló a terméket az Eladó által az átvételre megjelölt határidőben nem veszi át, az a Vásárló részéről a Polgári Törvénykönyv 6:156. §-a szerinti jogosulti átvételi késedelemnek minősül, amely alapján az átvétel megtagadását illetve az átvételi határidő eredménytelen leteltét követően az Eladó a terméket a birtokában és őrizetében tartja, azonban a termékekkel kapcsolatos kárveszély ezen időpontban a Vásárlóra száll át. Az Eladó a terméket 6 hónapig tartja birtokában és őrizetében, amely időtartam alatt az Eladó a Vásárlót két alkalommal értesíti arról, hogy a terméket az Eladó birtokában és őrizetében tartja, és hogy a Vásárló jogosult és köteles azt az Eladó által megjelölt helyen előzetesen egyeztetett időpontban átvenni, azzal, hogy a 6 hónapos határidő letelte után a felek úgy tekintik, hogy a Vásárló a termék tulajdonjogával a Polgári Törvénykönyv 5:30. § (1) bekezdése alapján felhagyott. A 6 hónapos határidő eredménytelen elteltét követően, tekintettel arra, hogy a Vásárló a termék tulajdonjogával felhagyott, az Eladó a terméket birtokba veszi, és az Eladó a termékkel szabadon rendelkezhet - így különösen saját döntése alapján a terméket birtokolhatja, használhatja, megsemmisítheti -, a termék tekintetében a Vásárló semmilyen további - dologi vagy kötelmi - igényt nem támaszthat, minden ilyen igényről kifejezetten lemond.
12. Panaszkezelés rendje
a.) Amennyiben a Vásárlónak bármely kifogása, panasza van a Weboldallal, a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a „Kapcsolat” menüpontban rögzített elérhetőségeken e-mail-ben, szóban, telefonon vagy postai úton is közölheti az Eladóval. A szóbeli panaszt az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az érintett a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az érintettnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el. A panaszok ügyfélszám és/vagy bizonylatszám alapján azonosíthatók és visszakereshetők, amennyiben az érintett panaszos ilyen azonosító számokkal nem rendelkezik, az előterjesztett panaszt az Eladó egyedi azonosítószámmal látja el. Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni, és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az érintetthez eljusson. Ha a panaszt az Eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszokkal kapcsolatos e-mail üzeneteket az Eladó archiválja, a vonatkozó telefonhívásokat rögzíti és megőrzi, a panaszokról felvett jegyzőkönyvet és a válaszok másolati példányát tárolja, az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A panaszkezelés nyelve a magyar.
b.) A panasz elutasítása esetén az Eladó a Vásárlót írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
c.) Amennyiben az Eladó és a Vásárló közötti fogyasztói jogvita tárgyalásos úton nem rendeződik, illetve amennyiben a Vásárló panasza elutasításra kerül, a Vásárló számára továbbá az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:
- A Vásárló (fogyasztó) jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület eljárásának kezdeményezésére: Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület kizárólagosan jogosult eljárni az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén. A Budapesti Békéltető Testület internetes elérhetősége: https://bekeltet.bkik.hu/ A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége: cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., telefon: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: [email protected]. Békéltető Testületek elérhetősége a következő elektronikus linkre kattintva tekinthető meg: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
- A Vásárló (fogyasztó) fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén, amennyiben vitás ügyének az Eladóval történő rendezésére tett kísérlete sikertelen volt, jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni. A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségeiről a Vásárló az alábbi linken keresztül elérhető weboldalon tájékozódhat: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag.
- A Vásárló (fogyasztó) jogosult vitarendezési eljárást kezdeményezni az Európai Unió online vitarendezési platformján, amely a következő elektronikus linkre kattintva érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU.
- Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók ezen fogyasztói jogvitáikat a következő elektronikus linkre kattintva megjelenő felületen keresztül beadott panasz útján rendezzék. https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show. Az online vitarendezési felület használata: a fenti elektronikus linkre kattintva megnyílik az online vitarendezési platform, ahol a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére az online felületen keresztül.
- Amennyiben a Vásárló nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Vásárlónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani.
13. Záró rendelkezések
A szerződő felek közt kialakult jogvitát a felek igyekeznek megállapodás útján rendezni. A jelen ÁSZF rendelkezései 2024. április 9-től visszavonásig és/vagy módosításig hatályosak. Minden korábbi általános szerződéses feltétel és megállapodás hatályát veszti.
Lezárva: 2024.04.09